May 5, 2009

Dags att samla ihop sig enna

OK.
Gå vidare.

Se bakåt - där är bloggen ta mig tusan oöverträfflig! Ett fantastiskt redskap för att se mönster i processen, få ett metaperspektiv på sitt eget görande.
Reflektera - där kommer gruppen, kommentarerna och synpunkterna, utan dom hade jag famlat än mer i mörker, inte haft en aning om vad det är jag kommunicerar.
Blicka framåt - hu jedane mej, står och stampar på tröskeln, gör en del, men kan inte besluta mig. Var ju vad jag tycker är meningsfullt, men inte om resten av er/världen vill se det, egentligen... Är jag för allmän, för privat, för diffus, för tråkigt konkret?? Vi får väl se, nu börjar det bli dags...

Hur som helst, idag har jag:
  • Varit på HDK och förhållt mig till citronen (den var ju inte där!)
  • Förhört mig med smycke om glasborrning; ska finnas ett bra glasmästeri nere vid Klippan
  • Införskaffat lite material (fotriktiga pjux) på Emmaus
  • Drejat/beskickat
  • Sytt klart regnjacksblomma
Så något kanske ändå händer i allt görande? Svårt o se, blir distanslöst när en är mitt uppe i processen.











Här min nya vän värmepistolen:

1 comment:

ellinor carlsson said...

Alrighty! Framåt går det alltid fast man kanske ser det först efteråt... Blir ju sugen när jag ser dina koppar på att testa drejning. Vad säger du, har du tid med en liten elev nån gång i snar framtid? Början nästa vecka?
Kram!