August 22, 2011

Monter-ad monter

Fredagen ägnades åt inköp (kände mig som en marsian i mataffären - jag förstår inte hur animalier kan vara så billigt! Fast det har inget med min motfråga att göra), lördagen åt matlagning och söndagen till montering. Så här såg det ut då, före jag förseglade verket med tejp och täckte över det. Nu återstår att följa processen, fundera över presentation och se om idén håller ...
































Jag har alltså släppt den rena ägg- och köttskulpteringstanken - det är svårt att formulera en motfråga som är så luddigt mumlig för mottagaren att poängen inte går fram alls, blir en helt annan. Och det är inte riktigt det äcklet jag vill ha tag i (ägg var för övrigt en symbol mer laddad med liv än död - men tror som sagt jag har en del andra konnotationer till djurmat än andra, vilket gör att jag ibland har svårt att förutsäga mottagarnas reaktioner). Tradition och bevarande var en bättre ingång till frågor kring yta/inuti/utanpå, och mat ett tacksamt medium (vilket gjorde att köttet ändå fann sin plats).Visst ser det rätt läckert ut? Måste medge att jag blev förvånad över min förmåga att plagiera husmanskosten (men tyvärr fick ostkakan träda av scenen till förmån för jordgubbar och grädde ...)

Åh! Mitt avspärrningsband var förresten kvar ännu på HDK:s toalett! Den klart fräschaste toan en söndag eftermiddag kan jag lova! (Alla andra var helt sönterskitna - vad gör designfolk om helgerna??!)

3 comments:

Ellen Odlöw said...

Nummer ett: ja, toaletterna är superäckliga, tror att det är byggarbetarna dock...jag har kommit in på ospolade toaletter tusen gånger nu. ÄCKLIGT!! (Använd det i din redovisning?) ;)

Nummer två: KUL IDÈ! Ska det mögla??

Nadjana said...

Jag tänkte förruttnelse, men ja - idag när jag kom dit för att titta till mina små monsteralster så var jordgubbarna täckta av ett vackert vitt fluff! Bildbevis ovan ... Ang. bajs så tror jag a) inte byggjobbare jobbar helg (?) och b)det får vänta till en annan redovisning, fast jag är väldigt frestad att prata om fekalier ;)

Ellen Odlöw said...

Vem det en är så borde vi tvångsmata den med din gestaltning...Vita fluff är föräderliga på så vis att de är vackra att se på...man tror instinktivt att det är sockervadd...