July 10, 2011

Urval ur skype-handledning + skisser

Jag har katalogiserat. Men hur går jag vidare? Vad gör jag? Kropp, hud, ärr - som yta och mummel. Jag föreslogs interagera mer med andra - lovar att jag ska försöka. Kanske gå ut och testa berörings/närhetsgränser. Fast jag vet inte - vill testa något nytt, utmanande (intelligent?). (Kanske borde jag just därför spela dum, ställa riktigt obekväma motfrågor till folk på stan, göra allt det som redan gjorts tusen gånger?) Och så har jag sökt brett - ett förslag var att snäva in mig. Har tänkt på detta flera dagar, men märker att jag bara låser mig. Kan nog verka som jag analyserar mycket, men mitt skrivande och arbete hittills är mer ett görande; nu när jag försöker ha en plan, hitta en tråd att fördjupa, så blir det inget. Tror jag tyvärr måste vara bred ett tag till - genom att bygga av det jag "researchat" - för att tydligare se vad som är intressant att söka vidare kring. Jag ser stigen först när jag vandrat den.

Ett förslag var att knyta motfrågor till Sokrates. Och gå loss mot mina "motspelare" (kursare) med motfrågor. Simon har redan fått känna på det. Någon mer som vill utsättas? Funderar på om jag skulle spola tillbaks, och faktiskt bara ställa mumliga motfrågor i min gestaltning, göra parafraser. Kanske inte bara på kursdeltagaralster, men samtidsrelaterat. 

Vill hur som helst lägga upp lite av senaste tidens skissarbeten, som ett arkiv för att "se stigen". Först ut en film utifrån mummel och motfrågor. Yta blir här det medium och delvis det tema jag utgått från. Mumlet filmens form, bildberättandet. Motfrågorna handlar om - tja, det får betraktaren avgöra.


Untitled from Nadja Isaksson on Vimeo.

No comments: