July 2, 2011

Non-stick ytor och skinn (Spelets Regler)

Vatten- och smutsavvisande ytor - fashienrande rent fysikaliskt; de finns naturligt överallt omkring oss men i mänskligt framställd form blir konsekvenserna ofta inget vidare. Fast tänk att ha en non-stick beläggning på huden, eller en Gore Tex jacka mot negativa kommentarer och skitsnack. Eller är det i öronen och på hornhinnan det behövs? Kunde vara bra att ha vissa dagar, när skinnet på näsan inte riktigt håller måttet.

Här en del av gårdagens forskningsarbete. Jag har börjat med kartläggning/katalogisering:

Utsnitt av Huden - klicka för större bild



Trodde först de talade om varelsen som burit skinnet/lädrets sinnen i filmen, men det är visst konsumentens sinnen som ska ta in lädret ...
  Min yta/hud avslöjar lite för mycket av mitt liv för att vara förstasortering. Kanske har jag levt för länge, för väl (eller så är det min lycka - jag är redan förlorad som vacker läderprodukt - tänk The Pillow Book)? För tydligen ska den personliga patinan uppstå efteråt, inte ta med sig den tidigare "ägarens" minnen.

No comments: