May 24, 2013

PS - THIS is where the magic happens! (X395, blogg 28)

Processdokumentation av visualiseringsarbete.
Skriver uppsats för fullt, men tog gestaltningsdag igår för att fixa när jag ändå var inne i stan på handledning. Mötte upp klättraren och planerade fotografering, sedan arkitekt-brodern för att fotografera och fixa visualiserande skisser á la arkitektpresentation. Här work in progress. PS+lillebror = trolleri! Skulle tagit ett år utan hans hjälp. Tack tack, nu hoppas jag bara jag kommer ihåg hur man gör panorama, strukturer och ljus lika bra nästa gång när jag ska klara mig själv ;) ("väven" är skapad av en kombination av foto på riktig fiberduk och snö, och ljusskenet - som visst inte är inlagt ännu på fotot här - är en solnedgångshimmel + transparent filter på det).

Har under veckan även mailat och försökt få skriftligt svar från pedagogen ang. nej till inklädning av hissar, men ännu inte fått något i inboxen (fel person?), får försöka igen. Podier bokade från HDK, stor skiva fixad att presentera artefakter på.

Fortsätter klura på hur hissens insida ska se ut. Abstraktionen och platsen är två faktorer som väger in. Nu blir min gestaltning ju en visualisering av en möjlig gestaltning av seende. Men i den visualiserade visualiseringen vill jag fokusera på det avskalade - för att rikta fokus från tolkning till upplevelse. Jag lutar därför åt att inte ha brädor med hål i utan bara svarta ytor av täckt/inte täckt glas.

Gäller bara att texten blir klar till måndag och nästa veckas tidsschema för allt som ska göras håller :)


No comments: