Hur: A starry Minute för att den uppmärksammar möjligheter och berättar om det vi skulle kunna göra/vad som skulle kunna vara, honungspumpen för att den visar på konst som handling, något som äger rum
Katja Algert: A starry minute |
oändligt spel, s. 14. Organiserar vi vår aktivitet för att så många som möjligt ska vara med/aktiviteten ska fortsätta, eller för att vinna/slå ut varandra?).
Tycker faktiskt den nedpackade lösningen blir ännu bättre, då det blir ett meta-meta-perspektiv på det jag undersökt - visualiseringen av hur jag tänkt visualisera våra inre visualiseringsprocesser.
Glömd skiss - min "History 2" inkräktar nu lämpligt på History 1-idén |
Det jag egentligen nog hela tiden försökt få fram.
Det dubbla, trippla, i oändlighet - blicken som inte är ensam eller neutral, sannare eller falskare (detta liknar också på ett vis en av de skisser jag gjorde tidigare av en synfältsmall som var riktad mot en synfältsmall som var riktad mot en synfältsmall - se skiss) Vid den tredje, absurda visualiseringsnivån inträder skrattet, och förvåningen (jfr Blow up som jag skrev om i blogg 26), då det bekanta främmandegörs. Vi kan till viss del spåra tanke/associationsbanorna bakåt, men i spårandet visar sig också sanningsanspråkets absurditet då den blir synlig som översättande och därmed (subjektivt) tolkande av det vi uppfattar som verklighet"en". Samtidigt är det inom pedagogiken just denna översättningsförmåga som brukar kopplas till att förstå något (jfr Lindström, L. 2002, s. 128. Att lära genom konsten. I Hjort, M. (red.) Kilskrift. Om konstarter och matematik i lärandet. Stockholm: Carlssons). Världen som polyfon verklighet, förståelserna i plural som kan få oss att förstå att det finns mer, mer mer att upptäcka och undersöka :)
Så. Nu ska jag bara:
- knyta ihop trådarna
- fixa det sista materialet
- göra snygga skisser/fotografera
- maila rektorn så jag får skriftligt svar
- skriva klart min uppsats (!)
No comments:
Post a Comment