September 14, 2008

Scenskräck?


Detta är loggan till Ge Frukt-projektet, typ... Tack M för att du fotat!
Börjar bli nervös inför i morgon. Har satt upp lite lappar, mailat alla jag känner och några till med länken till hemsidan för projektet, raggat äpplen, funderat... Bara inget går fel! Kommer jag våga? Eller kommer jag gömma mig i mitt skåp, på en toalett, vägra komma ut? Kommer någon ens reagera på min "aktion"? Eller går alla bara förbi och tittar generat åt ett anat håll? Ett socialt experiment det med i så fall...

Ingen kanske skriver på hemsidan? Folk tänker "Äh, va tusan, skit i det sketna offentliga rummet va! Vem bryr sig? Förändring är ju bara för töntar! Vi har försökt förr, jag orkar inte, låt mig vara ifred, LÄGG AV DÅ JOBBIGA MÄNNISKA!"

Tänk om alla äpplen ruttnar i natt? Om folk tror jag är en fanatisk politiker eller religiös fundamentalist som försöker förgifta dom med äpplen? Kanske är jag ormen som bjuder mänskligheten på den förbjudna frukten och förvisar dom än längre från paradiset i Trädgårdsföreningen (Göteborgs Lustgårdar är det ju till och med nu). Fast man kan ju fråga sig vem det är som har tillgång till Paradiset? 100 spänn i inträde är rätt saftigt, och den som inte redan är delaktig i trädgårdskulturen går knappast dit bara sådär. Om det nu ska vara kommunalt drivet borde det också vara tillgängligt för kommuninvånarna.

Men HJÄLP för i morgon! Blir det nån sömn i natt tro? Tack Anna än en gång för kurageövningar...Och tack grupp och K handledare som är yngre än mig ;) . Jag är inte modig men kanske vågar när ni vågar. (Låter det inte lite som mitt sista farväl nu, som jag ska emigrera till Amerikat eller dö i morgon? Får nog ta mig i kragen och lugna ner mig lite).

God natt.

No comments: