September 15, 2008

Äppelutdelning

Nähänä. Verkar vissst inte som någon har lust att säga nånting alls på Ge Frukt-sidan? Kanske lite för otålig? Men verkar som folk lider av en smärre torgskräck, det går ju inte att vara den första att börja skriva heller, eller??! Hoppas det ger sig, att några av alla de som kom fram och pratade med oss under dagens äppelutdelning kan tänka sig att yttra sig. Kanske bara lite lite?

Hade alltså den första äppel- och flygbladsutdelningen idag vid Kungsportsplatsen. Jag och tre fantastiska handledare i 330 trängde oss på förbipasserande. Tusen tack! Utan er hade jag fått stå där en vecka och vifta med mina små lappar! Ska bli spännande att sätta sig ner och analysera folks reaktioner... Tror vi fick lite olika respons beroende på våra åldrar och klädstilar? Verkar som vi borde gått en kurs i psykologi för att få grepp om bemötande/kontaktskapande/tillit/förtrolighet...

Om sidan ekar tom även i slutet av veckan så säger kanske det en hel del med. Det spelar ingen roll hur högt du ropar, hur många du mailar eller delar ut flygblad till - du drunknar ändå i allt medie- och reklambrus, eller? Hur högt ska en behöva ropa för att höras? Skulle jag stått naken för en varaktig reaktion, att folk ska minnas det även när de sätter sig vid datorn? Fast, kom på idag att wikispaces kräver att en registrerar sig för att kunna svara på inlägg, även om vem som helst kan ändra på själva sidan. Kanske 30 sek för mycket i tid för att folk ska orka bry sig? P i gruppen hade en fin idé, att jag skulle ha med en liten anteckningsbok som folk kunde skriva i direkt på plats. Ska testa det i morgon när jag (förhoppningsvis hinner haffa två andra i gruppen som jag tänkte dra nytta av då jag) ställer ut en fruktskål vid "chill out"-hörnan, eller vad heter projektet?

Bilder kommer!

No comments: