September 12, 2008

Förändring i det offentliga rummet

Har spånat en del och låtit mig inspireras från många håll, så mitt projekt kan på intet sätt sägas vara nyskapande eller unikt, men det känns som det behövdes ett initiativ som detta i Göteborg idag.

Mitt projekt heter "Ge Frukt" och har som syfte att öppna upp för en dialog om det offentliga rummet, förhoppningsvis med ett brett deltagande från allmänheten. "Aktionen" som sådan går ut på att dela ut frukt (med största sannorlikhet äpplen) till folk på stan under måndag och eventuellt tisdag v. 38 (vi får väl se hur mycket frukt jag lyckas skramla ihop!), samt flyers med info om projektet och hemsidan jag skapat. Förhoppningen är att resultatet blir en fruktbar dialog om vår stads gemensamma ytor och hur vi vill förvalta dessa, där så många åsikter och idéer som möjligt får komma fram. Och att den sprider sig utanför min hemsida och fortsätter efter projektets "slut".

Gå in på: http://ge-frukt.wikispaces.com och skriv/läs! Alla fruktbidrag givetvis väldigt välkomna!

No comments: