November 29, 2012

Prototyp 1:1 på tork (Blogg 13, LBD500)

Sådär, nu får vi se om dettahäringa objektet  hinner torka till morgondagens (sista!) handledning. Var inne på att 3-d animera (fastnade till slut för Anim8or, ett gratisprogram som verkar rätt sjysst på de bilder och videor jag sett!) lamp-skulptur-ansiktet-eller-vad-det-nu-är för att kunna pröva idén och leka runt med den, men ännu har mitt tafatta prövande inte gett något för andra begripligt resultat ;)

Inspirationen kom, förutom från måndagens handledning, från alla serietidningar jag läst (aha-lampan), men också på något vis från de roliga, fina och överraskande lampskärmarna som nyligen satts upp i Vasaparken (lyckas inte hitta bra källa till vem som gjort dem) som låter logiken flöda fritt och förvandlar oss till Alice i underlandet.

Tror det måste bli flera huvuden, om det ska ge önskad effekt. Eller nån form av iscensättning runtom. Och jag måste fundera på om det är en lampa eller en lysande skulptur, om den ska snurra, vilka (och hur många! två el fyra på varje, olika på alla ...!) ansikten jag ska använda, om jag ska inkludera ord o.s.v. o.s.v. blablabla god natt.

No comments: