November 16, 2012

(Blogg 7, LBD500)

Har försökt  lugna mig med bloggandet lite för att ge er läsare lite andrum. Samtidigt vill jag förtydliga att bloggen för mig är ett sätt att synliggöra mina tankar och min process för mig själv; ett redskap för att begripa vad jag håller på med nu, och synliggöra vad jag gjort, för att få ett hum om riktningen jag är på väg i.

Nu till veckans aktiviteter:
  • Har känt motstånd (Inspirationsbrist och ren ångest då jag funderade kring LPP till mig själv, men  inte skrivit någon sådan än, men känns mindre motbjudande nu)
  • Illustrerat brottstycken ur Utopia-dikten.
  • Funderat kring Janusansikte, tempel och ritualer. Blev väldigt inspirerad att fortsätta på detta spår efter besöket på utställningen FÅFÄNGA FÖRSÖK på Röda Sten förra helgen.
  • Skrivit intervjufrågor med stöd av Elli, om hur lärare upplever sina olika roller i rollen och vilka strategier de använder för att få dessa att fungera ihop.  Även testintervjuat henne. Detta för att få en bredd i min förståelse för hur man kan se på bildläraryrket och ämnets roll nu när jag ska gestalta, men eventuellt också som något att använda i uppsatsen. 
  • Snöat in på masker/olika ansikten (som Janus). Gjort avgjutning av mitt ansikte, för att kunna göra fler masker/ansikten.

Min tanke just nu är att jag vill göra masker, och en initieringsritual för mig själv (och andra som vill initieras). Ett sätt att smälta ihop dessa olika ansikten/roller, bli en helhet (återkommer om detta med metamorfos, Janus och passager i ett separat inlägg). Just nu koncentrerar jag mig på PROCESSEN, tanke genom handling. Förhoppningsvis utkristalliserar sig något som kan bli en slutprodukt genom detta.

Ber om ursäkt för oredigerade foton, men får fixa det senare. Ska iväg till London, bloggar mer därifrån och bevakar era bloggar, men kommer tyvärr inte kunna närvara IRL på måndagens handledning (K har lovat ta anteckningar, och jag mailar respons på er jag ska bevaka via henne).









No comments: