November 23, 2012

Masker förresten (Blogg 10, LBD500)

Här mina avgjutningar och masker hittills. Plastpåsmasker och kalendermask. Går inte att andas i någon, kanske var jag inspirerad av dödsmaskerna från förra veckans besök på British Museum?





















Dödsmask från Rom, British Museum.


Ser masker överallt. Den här stora fanns i källaren på HDK:




















Masken som metamorfosen, förvandlingen. Eller kvarhållandet. Som lärandet/skolan - det nyskapande eller återupprepande?

Ber om ursäkt att jag inte lagt ut skissanimationerna (se nedan) tidigare - det var väl den där måste-göra-fina-saker-jante som grep tag i mig - det här var ju bara något jag gjorde för att skissa idéer, typ. Hur som, det hör till min process, och gör kanske det jag skrivit mer begripligt.

StickDraw-animation Janus1 från förra veckan




















Metamorfos 1
 























Metamorfosanimationsskissen kom till först, inspirerades av Nathalie Djurbergs surrealistiska animationer på utställningen Fåfänga försökRöda Sten.












No comments: