November 4, 2008

En reflektion kanske?




Italiensk humor?

Missade Sokratiska samtal pa tisdag, men mandagens filmer var sa bra! Vill veta, lara mer om Freinet, och filmen om sakerna som rorde sig, skapade kedjereaktioner, var ju bara saaa rolig! Sa vill jag att skolan ska fa vara, sa vill jag att min dotter ska fa undersoka varlden, lara genom eget sokande, tankande, provande. Spannande... Vill visa den for alla. Kande igen min och andras skrapbyggen. Lek! Fast vart var stilla, skapade en fiktion av rorelse. Skulle vara kul o elda lite, ha med vatten, saker som flyger, faller, rullar nasta gang. Hehe.
Nu i Italien, regnet oser ner - ratt likt Goteborg faktiskt. Reggio Emilia har en massa vackra hus, alla folk sa trevliga. Maten helt OK, men lite ont om veganmat ;) Fuccaccian ar underbar... Kameran gar varm och jag antecknar for fullt. En massa nya intryck hela tiden, far lata det sjunka in ett tag, smalta det och strukturera.


Dagens vetenskapliga observation: 90 procent av alla cyklister har i stan cyklar med sadeln sa lagt som det bara gar. Och garna med ett paraply i handen. Regnklader, reflexvast och hjalm ar for tontar.

Varfor?


Skuggor vid hav

No comments: