December 18, 2008

Fältstudierna fortsätter...

Onsdag:

Skapat en gubbe på habbo.se, Ron-Conny fick den heta (blev nåt skumt i början, så jag blev en tant, men hon var rätt fin, så jag behöll looken). Kul o träffa "riktiga" klasskamrater där med, fast vi satt i samma datasal ;)
Äntligen skapat mig ett alias på Second Life med, Diana Nizna. Men så svårt! Tappade hår och jacka, förvandlades till grönt monster (tänk smal Shrek), sedan gammal tant (tyvärr inga bilder på dessa två förvandlingar) och spenderade sedan alldeles för många timmar på att shoppa gratis tillbehör till mitt alias... Förstår helt hur folk kan trollbindas av denna värld. Timmarna flyger medan jag gör - ingenting...!

Torsdag:

Ännu en dag i Second Life. Kollat runt, gjort om Diana till en "vanlig tjej" för att smälta in bättre, och chillat lite. Känns mest som vanligt barsnack, typ hej och vad gör du då. Inte så exalterande. Men jag har väl bara inte hittat rätt platser än (Ni hör! Jag är redan "hooked" trots min skepsis!). Hela dagen gick - mycket fort, medan jag strövade runt i cybervärlden. Förstår helt folk som är inne i det, men skräms samtidigt av det... Vad kunde jag gjort i mitt "vanliga" liv istället? Fast visst, det går att träffa folk från hela världen genom nätet på ett helt annat sätt än i verkliga livet. Har även fortsatt på tisdagens Pro Ana-efterforskningar, och hittat en Second Life-grupp... Ännu inte sett någon online, men ska se om jag kan interagera lite framöver.

Dagens tekniska problem: Jag visade underkläderna mest hela tiden, tappade håret och blev plötsligt naken. Men också fått min första "cybervän" ;) Är väl lite tillbakadragen av mig, en sak o chit chat:a, en annan att adda som vän. (...Vad har hänt med mitt språk??!) Avslutade dagens sista tio minuter i nån arabisk värld; mycket trevligt folk, tror jag måste dit igen ;)

Min avatar under förvandlingen... Hm, så kan det gå

No comments: